Ankiety w sklepie internetowym – pomagają czy odstraszają klientów? Warto je robić?

Ankieta w sklepie internetowym to bardzo dobry sposób na podtrzymanie zainteresowania stałych i zadowolonych klientów, a także możliwość uzyskania wskazówek odnośnie funkcjonowania całej platformy sprzedażowej. Dzięki temu sklep internetowy ma szansę funkcjonować sprawniej i przynosić większy zysk. Jednak aby ankieta w sklepie internetowym nie odstraszała klientów, powinna być odpowiednio sformułowana i zawierać wyłącznie trafnie dobrane pytania.

Formuła ankiety

Ankieta w sklepie internetowym może być bardzo skuteczna. Pozwala na przykład na zrozumienie zjawiska związanego z porzucaniem koszyków przez klientów. Nierzadko kupujący wybiera towar, po czym rezygnuje z zakupu w ostatniej chwili. Ankieta w sklepie internetowym może być skutecznym sposobem na uzyskanie powodów, przez które transakcja nie została sfinalizowana. Decydując się na załączenie ankiety do sklepu internetowego, warto zachować szczerość i zadać bezpośrednie zapytanie odnoszące się do rezygnacji z zakupu. Pytania należy formułować w taki sposób, aby klient nie musiał długo zastanawiać się nad odpowiedzią.

Pytania otwarte i zamknięte

Decydując się na dodanie ankiety do sklepu internetowego, warto zadać kupującym kilka pytań otwartych. Część przedsiębiorców rezygnuje z formułowań tego typu, z obawy przed brakiem wyczerpujących odpowiedzi ze strony klientów. Pytania zamknięte wydają się opcją łatwiejszą zarówno dla konsumenta, jak i sprzedawcy. Jednak informacje uzyskane w ten sposób mogą się okazać niewystarczające do podjęcia korzystnych zmian w funkcjonowaniu sklepu. Odpowiedzi na otwarte pytania pozwalają na głębsze zanalizowanie problemu, a także uzyskania wielu wskazówek odnośnie sposobu działania sklepu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *